Groentefriet is een ontwikkeling van Green Power Foods. Green Power Foods is in 2004 opgericht door Marc van Hulst, met als gedachte om met innovaties en foodsolutions de wereld een beetje beter te maken. Toegespitst op de Agro & Food wereld denken wij dat we met innovatieve, gemakkelijke, gezondere én lekkere foodproducten een bijdrage kunnen leveren aan het oplossen van de al zo stijgende welvaartsziekten.

De inzichten over het ontstaan van welvaartsziekten wordt, met de komst van een transparante wereld, steeds duidelijker voor iedereen. De laatste jaren wordt als belangrijke mede veroorzaker van deze welvaartsziekten, suiker (snelle koolhydraten) steeds vaker aangewezen. Snelle koolhydraten spelen een belangrijke rol bij een grote lichamelijke inspanning.

We zijn met elkaar minder gaan bewegen en meer snelle koolhydraten gaan eten. Green Power Foods denkt dat ze met gezonde alternatieven voor deze snelle koolhydraten een bijdrage kan leveren voor de gezondheid van jou en mij.

De inspiratie voor een van de eerste producten, Groentefriet, ontstond doordat Marc zijn zoon toch gezond eten wilde geven, ondanks het feit dat hij slecht groenten at. Marc wist dat druk op het eten van groenten alleen maar leidde tot meer stress aan tafel. Toen ontstond de gedachte dat groenten in de vorm van een frietje, misschien wel eens een leuke en aantrekkelijke manier zou kunnen zijn om toch meer gezonde groenten te eten en de stress aan tafel te verminderen. Lees verder interview met Marc.

In de toekomst wil Green Power Foods meer producten in de lijn van Groentefriet ontwikkelen, met als doel: de wereld een beetje gezonder te maken.


 

Het team

Marc van Hulst

Productie & Innovatie

Bas Boswinkel

Algemene & Commerciële zaken

Patrick Hill

Financiële zaken

Anthel Reijnders

Design & Vormgeving

Missie / Visie

onze missie -

IMPROVE THE WORLD WITH BETTER FOOD!
De drijfveer achter ons bedrijf is om de wereld een beetje beter te maken met lekker én gezond eten.

onze visie -

We willen nieuwe gezondere én lekkere voedigsproducten ontwikkelen en vermarkten, die passen in een wereld die vraagt om smakelijk gemaksproducten. Daarmee willen wij een bijdrage leveren aan het bevorderen van de gezondheid van jou en mij. Dit willen we doen op een leuke en sympatieke manier.

Up